1 725 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Stort träd...
Inte nog med den förstörda rabatten (under Gråtfärdig...) så lyckades grustransportören köra ner ett halvt körsbärsträd ca 40-60 år gammalt. Visst det kanske ändå skulle ha bytts ut inom 10 år men nu ska ersättning utkrävas. Förslag på belopp?!
En möjlighet är att de får köpa ett uppvuxet fruktträd och ombesörja plantering. Vet någon vad ett sådant träd kan kosta och vart man kan få tag i dem?
En möjlighet är att de får köpa ett uppvuxet fruktträd och ombesörja plantering. Vet någon vad ett sådant träd kan kosta och vart man kan få tag i dem?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Först måste jag säga att jag förstår din ilska och att du är ledsen... men jag är inte förvånad för de flesta som leverera grus mm verkar inte se vad som ska bevaras...
Kolla med en väl renomerad plantskola, jag skulle kolla med Zetas men så bor jag nära dem oxå! De är duktiga och seriösa och ska troligtvis kunna svara dig på denna fråga. Det är inte lätt att komma fram per telefon till dem men försök om du inte kan åka dit. De haroxå sin produktkatalog på nätet men kanske inte så stora/gamla träd finns i den utan måste specialbeställas.
www.zetas.nu
/FlitigaLisa
Kolla med en väl renomerad plantskola, jag skulle kolla med Zetas men så bor jag nära dem oxå! De är duktiga och seriösa och ska troligtvis kunna svara dig på denna fråga. Det är inte lätt att komma fram per telefon till dem men försök om du inte kan åka dit. De haroxå sin produktkatalog på nätet men kanske inte så stora/gamla träd finns i den utan måste specialbeställas.
www.zetas.nu
/FlitigaLisa
Förstår helt hur du känner dig. Jag skulle bli skogstokig minst om nån hadde kvaddat den lilla del trädgård jag har. Dock är jag väldigt lykligt lottad med en jätteduktig grävarkille och en lastbilsförare som är ännu duktigare.
Klicka här för att svara