3 361 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Storsäljande husmodeller
Ser att vissa storsäljande husmodeller går igen hos de flesta stora hustillverkare.
T.ex har de flesta någon modell som liknar gamla Huvudskär (Myresjöhus), gamla Åhus (Myresjöhus),
Emmyhill (Vårgårdahus), Balans (Eksjöhus). De flesta av dessa nu med New Englandpanel och ibland porch. Ibland är även planlösningen nästan densamma.
Förståeligt, men också litet synd. Det som utmärkte de olika hustillverkarna tidigare, var och en med litet speciell stil, det är utslätat. Jag gillade t.ex LB-hus gamla moderna raka linjer, finns bara ett fåtal modeller med detta kvar. Man får väl följa marknadens önskemål.
Sverige täcks snart av New England vita hus med porch. Ja det är fint, men det blir tråkigt om allt blir samma.
T.ex har de flesta någon modell som liknar gamla Huvudskär (Myresjöhus), gamla Åhus (Myresjöhus),
Emmyhill (Vårgårdahus), Balans (Eksjöhus). De flesta av dessa nu med New Englandpanel och ibland porch. Ibland är även planlösningen nästan densamma.
Förståeligt, men också litet synd. Det som utmärkte de olika hustillverkarna tidigare, var och en med litet speciell stil, det är utslätat. Jag gillade t.ex LB-hus gamla moderna raka linjer, finns bara ett fåtal modeller med detta kvar. Man får väl följa marknadens önskemål.
Sverige täcks snart av New England vita hus med porch. Ja det är fint, men det blir tråkigt om allt blir samma.
Men det gäller väl inte bara hus! Det gäller i högsta grad dagens moderna bilar! Titta bara på nya XC90 och Audi Q7. Snacka om att han samma formspråk!
Förr var en saab en saab och en volvo en volvo. Nu flyter ju alla bilmodeller ihop i ett enda blurr....
Förr var en saab en saab och en volvo en volvo. Nu flyter ju alla bilmodeller ihop i ett enda blurr....
Klicka här för att svara