Jajjemän, en sådan som älskar att stå och grilla när det ösregnar iklädd galonställ och sydvästlajbanson skrev:
Jag vill att han nu ska slippa den munderingen...därför ska vi bygga tak.
Kan tillägga; grillen var det första maken köpte till huset öht. Den är tydligen väldigt viktig
Jag kan inte tänka mig att det inte skulle gå att sätta glastak, tänk dock på strålvärmen.
Mitt på dagen kan du känna dig som en myra under ett förstoringsglas :-/
Ett alternativ är de olika plastprofilerna som finns och då menar jag inte enbart det klassisk vågformadeprofilerna utan nu finns det också varianter som är fyrkantiga.
Tänk bara på att räckna hur mycket snön ovanpå kommer väga när ni gör konstruktionen.
Mitt på dagen kan du känna dig som en myra under ett förstoringsglas :-/
Ett alternativ är de olika plastprofilerna som finns och då menar jag inte enbart det klassisk vågformadeprofilerna utan nu finns det också varianter som är fyrkantiga.
Tänk bara på att räckna hur mycket snön ovanpå kommer väga när ni gör konstruktionen.
Kan man inte ha glastak som går att dra undan?Så slipper man känna sej som en myra 
emyran:Våran altan på vårat gamla hus var 45kvm och det var perfekt, man hade plats för ett STORT bord med stolar en liten hörna med däckstolar
Perfekt
emyran:Våran altan på vårat gamla hus var 45kvm och det var perfekt, man hade plats för ett STORT bord med stolar en liten hörna med däckstolar
hama170 skrev:
Tack
Verkar vara en smart lösning. Har du sett den IRL?