Hör smällar från grannen under mig.
Funderar på om det kan vara de "moderna" skåpen med luckor som har fjädrar.
De slår igen med en liten smäll i den sista fasen av stängningen.
Förstår dock inte varför det hörs så tydligt och fortplantas så väl.
Ibland rycker jag till och undrar vad det är frågan om.
Bor i betonghus från början av 70-talet.
 
Nyare skåp med stängningsmekanism låter inte mycket eftersom de brukar vara försedda med små dämpare av plast mellan luckan och stommen.
 
Ja, men vad händer om det inte finns "små dämpare" - har sett att det kan saknas.
 
Då smäller det ju förståss fråmn vissa typer av luckor. De där små plastplupparna kostar 10-15 spänn för en rejäl paket.
 
Då kan det smälla rejält på grund av fjädrarna i stängarna.
 
Eller så har de gamla skåp utan plastpluppar och drämmer igen luckorna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.