Hej, jag ska försöka hålla mig kort här.

Jag har bott ett år i ett hus, med en granne precis bredvid.
Den familjen har alltid varit lite smått störande, men jag har låtit dem vara och mannen i huset har alltid varit extremt trevlig och tillmötesgående de få gånger vi pratat med varandra.

Men! Nyligen så skiljde han sig och de sålde. Han bor nu ensam i huset tills de nya flyttar in om några månader.
Det är också nu helvetet har börjat. Det festas flera gånger i veckan och partymusik dunkar från hans hus hela dagarna.

För en vecka sedan, mitt i veckan så kommer jag sent hem och ska upp till jobbet tidigt dagen efter.
Det är världens jävla liv hos honom och musik på högsta volym. Basgången dunkar i mitt sovrum.

Jag försöker ringa honom, utan svar. Så jag går fram till tomtgränsen där de har sin pool och ber honom sänka volymen.
Jag blir ignorerad av grannen. Men en av gästerna ber om ursäkt och sänker ljudet.
När jag går in så börjar grannen prata med sina vänner, spyr ut sig galla om mig och hotar mig indirekt. Jag blir chockad av vad jag hör.
Det går så långt att hans gäster till slut får säga till honom varpå de tom. Tröttnar och lämnar honom ensam i poolen.

Nu är jag extremt ångestfylld av att vara hemma och är orolig att han ska förstöra mitt liv tills han flyttat.
Jag kräver inte mycket. Inte mer än att jag iallafall får lugn och ro inne i mitt eget hus.
Och det här var första gången någonsin som jag ber honom sänka sin musik.

Där alkoholen går in går vettet ut. Ett talesätt som verkar passa in här.

Mitt tips är att prata med varandra och försöka komma överens. Det brukar till 99% fungerar bättre än allt annat. Ju längre tid det gå utan att ni pratar ju svårare blir det också att hitta en lösning...om nu ingen av er flyttar.

Han flyttar ju snart så bara härda ut.

• Gilla
Nils82
  • Laddar…
C
Vem f-n har poolparty i mitten av Mars??

Badar han i poolen så här års?

C cpalm skrev:
Vem f-n har poolparty i mitten av Mars??
Det är en sån där bubbelpool med värme.

S johd01 skrev:
Han flyttar ju snart så bara härda ut.
Om flera månader... Han sa dessutom (visserligen på fyllan.) att han ska göra mitt liv till ett helvete innan dess.

H Holmspel skrev:
Där alkoholen går in går vettet ut. Ett talesätt som verkar passa in här.

Mitt tips är att prata med varandra och försöka komma överens. Det brukar till 99% fungerar bättre än allt annat. Ju längre tid det gå utan att ni pratar ju svårare blir det också att hitta en lösning...om nu ingen av er flyttar.
Det måste varit alkoholen... Jag blev så chockad för han brukar alltid vara extremt trevlig i övrigt.
Samma dag hade han dessutom skickat ett supertrevligt sms där han bjöd över mig på öl och sällskap.

Han verkar vara ett riktigt rövhål när han dricker, särskilt med tanke på att hans vänner stack därifrån.
Visar han ingen ånger nu i efterhand?

Det är kanske en god idé att spela in konversationerna om det skulle urarta. Förhoppningsvis är han ångerfull i nyktert tillstånd.

Poolparty!

A
Om man hotar någon bör man polisanmäla direkt tycker jag

• Gilla
Manhunter och 2 till
  • Laddar…
A Alfons3301 skrev:
Om man hotar någon bör man polisanmäla direkt tycker jag
Jag tycker i princip också det. Men man måste fundera över konsekvenserna. Jag har varit utsatt för grova hot, och valt att inte anmäla, i mitt fall gällde det även hot mina barn (men mitt "fel") men i båda fallen bedömde jag att risken för att hoten skulle sättas i verket skulle öka kraftigt om jag kopplade in polis.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.