Det måste ju bero på om det är staket eller häck. Och är det i så fall din eller grannens? Står den i tomtgränsen är det inte lätt att veta, men man kan för ett antal tusen eventuellt få besked från Lantmäteriet inom bara två år, vilket är en halv standardavvikelse mindre än det normalt tar någon att våga fråga grannen.

Är det en häck tar det minst 12.80 per 110 meter att hoppa över.
 
murak murak skrev:
Nu är jag ingen expert, men jag tror man kan hoppa över den.
Hoppa över bygglov?
Du menar att gena och bygga svart. Men jag vill inte ha ett svart hus!
 
thomas33 thomas33 skrev:
Hoppa över bygglov?
Du menar att gena och bygga svart. Men jag vill inte ha ett svart hus!
Va, vill du ha Vita Huset? Men det är väl inte till salu?
 
ricebridge ricebridge skrev:
Va, vill du ha Vita Huset? Men det är väl inte till salu?
Nu skall vi inte se allt i svart eller vitt.
 
thomas33 thomas33 skrev:
Nu skall vi inte se allt i svart eller vitt.
Nejnejnej, jag har haft färg-TV sen 70-talet.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Nejnejnej, jag har haft färg-TV sen 70-talet.
Vilken färg har du på din gamla TV?
 
Min TV är i alla fall svart fast den är ny.
 
Vill jag få färg får jag väl gå ut i solen.
 
Men skall du ha en färg som tål lite så måste du ha en epoxifärg, och den är lite känslig mot solens uv-strålning.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Nu har jag köpt epoxifärg för att konvertera min svart-vita tv till en färg-dito. Hittade inte var jag skulle fylla på färgen så jag glipade på bakstycket och använde en tratt för att få in färgerna på katodstrålröret. Vet inte om jag siktade snett. Ganska mycket rann ut i botten på tv-bänken där det blev en brun sörja (frugan är jättesur, det är arvegods från 1700-talet). När jag startade tvn fräste det en massa och bilden är bara svart utan ens vitt. Måste man vänta en längre stund efter konverteringen och vad händer om jag var för snabb?
 
Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
J jävla_hus skrev:
Men skall du ha en färg som tål lite så måste du ha en epoxifärg, och den är lite känslig mot solens uv-strålning.
Lite missförstånd där (men det kanske var meningen).
Men så inte andra följer dina råd:
Epoxi skall bara användas inomhus.
På det yttre ytorna använder man epoxy!
 
G gunric skrev:
frugan är jättesur, det är arvegods från 1700-talet
Vad är det som är arvegods från 1700-talet?
Frugan, TVn eller TV-bänken?

Men det är klart att frugan fräste, det gör min också när jag någon gång är för snabb.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Jag ser inte vad majjen är så syrak för.
 
  • Handritad bild av danska och svenska flaggor med kryss för rätt, schackbräde felaktigt märkt som finska flaggan med ett kryss och "NO!!".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Jo men att finishen flagnar är ju ett major no-no.
 
B b8q skrev:
Jo men att finishen flagnar är ju ett major no-no.
Heter det inte flagg-nar när det gäller flaggor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.