100 312 läst ·
1 033 svar
100k läst
1,0k svar
Stora missuppfattningstråden...
Troligtvis.MaxPax skrev:
Vill även påminna om Byggahus regler:
§ 4.6 Kvalitet, inte kvantitet
Driv diskussionen framåt och motivera dina åsikter. Har du inget konstruktivt att säga, säg inget. Att skriva bara för att få många poster leder ingen vart. Var kreativ och driv frågan framåt istället för att bara säga emot eller ha enstaviga kommentarer. Meningslösa inlägg gör det svårare att hitta det som är värdefullt och innebär att man slösar med andra människors tid.
fubar skrev:Troligtvis.
Vill även påminna om Byggahus regler:
§ 4.6 Kvalitet, inte kvantitet
Driv diskussionen framåt och motivera dina åsikter. Har du inget konstruktivt att säga, säg inget. Att skriva bara för att få många poster leder ingen vart. Var kreativ och driv frågan framåt istället för att bara säga emot eller ha enstaviga kommentarer. Meningslösa inlägg gör det svårare att hitta det som är värdefullt och innebär att man slösar med andra människors tid.
Äntligen har någon förstått i vilken tråd denna regeln hör hemma.
För hur skall en diskussion kunna uppstå om man inte pratar skit och ljuger en massa? Skulle alla bara förmedla fakta och dessutom rätt fakta så blir det ingen diskussion vilket innebär att detta forum kan läggas ner eftersom allting är googlingsbart.
Q: Shut your festering gob, you tit! Your type really makes me puke, you vacuous, coffee-nosed, maloderous, pervert!!!
M: Look, I CAME HERE FOR AN ARGUMENT, I'm not going to just stand...!!
Q: OH, oh I'm sorry, but this is abuse.
M: Oh, I see, well, that explains it.
M: Look, I CAME HERE FOR AN ARGUMENT, I'm not going to just stand...!!
Q: OH, oh I'm sorry, but this is abuse.
M: Oh, I see, well, that explains it.
Från http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18561391.ab
"Hotet kommer efter att det står klart att två tredjedelar av passagerarna ombord inte har några kopplingar till terrorism."
Så en tredjedel av passagerarna hade terroristkopplingar. Det låter ju som en normal passagerarkärra... :x
Antar att jag eller möjligen Aftonbladet missuppfattar något...
"Hotet kommer efter att det står klart att två tredjedelar av passagerarna ombord inte har några kopplingar till terrorism."
Så en tredjedel av passagerarna hade terroristkopplingar. Det låter ju som en normal passagerarkärra... :x
Över huvudtaget tycker jag att tidningarna (nätupplagorna särskilt) har en dålig svenska. Både vad gäller meningsbyggnader och stavning.Alfredo skrev:Från [länk]
Jag är väl inte felfri heller, men jag skriver bara i olika fora.
"Svidande poliskritik mot radioutrustning"
"SKÅNE. Kvaliteten på Skånepolisens utrustning till radiosystemet är så bristfällig att tjuvarna kommer undan.
Sannolikt är handapparaterna framtagna för att vara så billiga som möjligt, skriver en frustrerad polis.
En annan rapporterad incident är att en polisbil höll på att tappa hjulen."
Visste inte att hjulen var kopplade till radion, men RAKEL klarar visst allt
"SKÅNE. Kvaliteten på Skånepolisens utrustning till radiosystemet är så bristfällig att tjuvarna kommer undan.
Sannolikt är handapparaterna framtagna för att vara så billiga som möjligt, skriver en frustrerad polis.
En annan rapporterad incident är att en polisbil höll på att tappa hjulen."
Visste inte att hjulen var kopplade till radion, men RAKEL klarar visst allt
Redigerat:
Kan ju vara så att jag kommer ihåg fel nu men som jag minns det från plåtslagarkursen ska Rakel beskäras på hösten och inte på våren. Så inlägget borde ha sparats till i höst om jag inte missuppfattat meningen med den här tråden?
Jaså man kan handla på spårvagnar nuförtiden. Ja varför inte, det finns ju kundvagnar på statoil till exempel.