Min tjej såg en stor stor råtta idag flera gånger nära huset. Nu vill jag ta kål på den, har hört om vatten och glykol, vad är er erfarenhet? Hur mycket blanda? Kan jag lägga lite kött där också?

Ska det vara humant är det väl luftgevär och termoskaffe som gäller, i kombination med betesplats där du lägger sött och dött (russin och kycklingrens till exempel.)

D Daniel112209 skrev:
Nu vill jag ta kål på den, har hört om vatten och glykol, vad är er erfarenhet? Hur mycket blanda? Kan jag lägga lite kött där också?
Fåglarna har ungar nu och behöver sina föräldrar för att inte långsamt svälta ihjäl, grannens katt blir nyfiken och vill smaka, fjärilar är törstiga och dricker gärna om man sätter ut vatten åt dem. En plågsam död vem som än drabbas.

Du förstår eller hur?

• Gilla
Fredrik504
  • Laddar…
Råttfälla är valet du har, antingen mekaniskt med bygel eller någon av de elektriska som finns.
Finns väl burar för råttgift lägga också så minskar risken att andra djur äter av giftet.

Sen är frågan var du bor och om råttan sågs utomhus eller inomhus? Är det i en tätort så räkna med att det finns många råttor i omgivningen som du aldrig ser.

• Gilla
Fredrik504
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.