Claes Sörmland
M Multitask1774 skrev:
Vaktmästaren har varit här och misstänker avluftaren och det stämmer bra med din teori.

Vi får se... men det rör på sig i vart fall.


Tack
I teorin ska avluftaren inte behövas för detta ändamål för avloppsrör är öppna för luftflöde nedströms. Om systemet inte är felinstallerat med bakfall som stänger av detta luftflöde. Det som talar emot detta är att problemet har uppstått nu och inte tidigare.
 
jag har ett likadant under min vask och jag brukar få problem ungefär en gång om året att rinner ut dåligt,
då skruvar jag av koppen undertill och använder en brevkniv eller en lång smal skruvmejsel och rensar mellan inre röret och yttre i vattenlåset, där är rätt trångt på den sida vattnet skall rinna vidare ner i avloppet
 
S
Jag har samma fel men inga tätheter var de verkar. Utan jag har konstaterat att det är IKEAs vattenlås som är boven i dramat. Deras dubbelvask. Verkar vara fler som har samma fel.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Slutet gott allting gott.

Stopp längre ned i systemet och inget annat konstigt. Snabbt fixat av spolbilen.


Tack för all hjälp!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
I teorin ska avluftaren inte behövas för detta ändamål för avloppsrör är öppna för luftflöde nedströms. Om systemet inte är felinstallerat med bakfall som stänger av detta luftflöde. Det som talar emot detta är att problemet har uppstått nu och inte tidigare.
Avluftaren ok. Stopp längre ned i systemet. Snabbt fixat av spolbilen.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.