Har ett problem som gett mig mycket huvudbry...
Vattnet rinner inte ner i handfatet i badrummet. Jag har rengjort handfatsavlopp och röret var för sig, spolat vatten direkt ner i avloppet och allt rinner så grannt så!!! Tills jag sätter ihop allt, då är det stopp igen!!!:@ Va är det som händer?!

Det låter som du har problem med avluftningen, kolla så att du får in luft i systemet någonstans.

Tack för tipset!!! Men, hur gör jag det?

Någonstans på avloppsstammen bör du ha en vaccumventil. du får helt enkelt kolla runt lite, jag har en under diskbänken och en i tvättstugan.

Den ser ut ungefär som en karl-johan svamp:)

Eller har du ett naket rör som sticker ut från taket med massvis med snö i. Då är det bara att klättra upp och hälla i några liter hett vatten.

Jag har ett naket rör på taket, men det har varit problem långt innan snön kom. Kan det vara nåt annat som fastnat? Nån död fågel eller nåt....

Allt är möjligt. Enklast är att montera vacumventil. Då sliper du klättra. Och löser problemmet.

Kan man sätta en ventil uppe på röret, eller måste jag riva ut badrummet och blottlägga alla rör?

Men, om det är det som är felet, borde det inte vara problem med toan oxå då?

Nu kom jag på en grej. Vattenlåset! Är den rätt monterat? För många år sen råkade jag ut för att det lilla röret som justerar avståndet till själva låset satt för djupt nere och spärrade flödet!

Kolla det!

Ericc
Tjodjuret skrev:
Jag har ett naket rör på taket, men det har varit problem långt innan snön kom. Kan det vara nåt annat som fastnat? Nån död fågel eller nåt....
Fågeln kan ha fått en hjärtattack av doften när den satte sig där.sick0003.gif

Ericc skrev:
Fågeln kan ha fått en hjärtattack av doften när den satte sig där.[bild]

Hahaha!!! stackarn... :blushing:

kamilenski skrev:
Nu kom jag på en grej. Vattenlåset! Är den rätt monterat? För många år sen råkade jag ut för att det lilla röret som justerar avståndet till själva låset satt för djupt nere och spärrade flödet!

Kolla det!

Jag har ett gammalt hederligt rör i gjutjärn med 2 stora skruvar på (vet du vilket jag menar? ) Kan det vara det som är fel på? Går ju att spola genom det när det är löst.:S
Ska byta ut handfat och rör, men skulle helst vilja lösa detta problemet först.

Spola genom är inte samma som att släppa genom full flöde! Kolla det först innan du kostar på dig nåt mer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.