Hej! Min avloppsbrunn under handfatet i badrummet är det stopp i och efter en massa sökande så fick jag tag i denna från Clas Ohlson som folk säger ska funka mot stopp i avloppet.
1777036629541.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu i efterhand ser jag att det ska tydligen vara olagligt som privatperson att kunna köpa det efter 2025 men varför skulle Clas Ohlson då sälja det öht i sina butiker? Vad tycker ni, borde det funka ändå?

Antingen har du missförstått något eller så är produkten ändrad för det är flera ställen som säljer den.

Ja, det är en bra produkt. För mig har den funkat. Men din frågeställning är lite oklar så jag vet inte om det är det som du menar.

B Bästerortarn skrev:
Antingen har du missförstått något eller så är produkten ändrad för det är flera ställen som säljer den.

Ja, det är en bra produkt. För mig har den funkat. Men din frågeställning är lite oklar så jag vet inte om det är det som du m
B Bästerortarn skrev:

Ja, det är en bra produkt. För mig har den funkat. Men din frågeställning är lite oklar så jag vet inte om det är det som du menar.
Tack för svar!
Såg det nu i efterhand att min fråga var oklar.. det jag menade var att fungerar det att köra in detta i avloppet utan att orsaka skador på rören?

Det innehåller kalilut som fräter på gjutjärn och i de flesta fall är mekanisk rensning av röret ett bättre alternativ.
Dessutom är det en ganska obehaglig kemikalie, iofs inte miljöfarlig men starkt frätande.
Vanlig propplösare med natronlut,(natriumhydroxid) kräver tillstånd om den ska användas till avloppsrensning men kan köpas till andra ändamål.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.