Hej! Vi har fått stopp i avloppet i köket och vet inte hur vi ska ta bort det då vi inte vet hur man gör med dessa rör. Bifogar två bilder så ni ser hur det ser ut. Är jättetacksam för hjälp! 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För att undvika otäta rör efteråt, så ta inte isär dom utan skaffa två vaskrensare. Sätt dom i var sin ho. Fyll upp vatten, släpp ut vatten ur ena hon och börja jucka med vaskrensaren där, sen samma sak på andra sidan. Så håller man på tills det inte kommer upp mer skräp. Ifall det inte kommer skräp och ändå är stopp så är det längre ner i stammen. Då kan du dra loss dragspelsröret från golvröret och stoppa ner spolslang kopplad till högtryckstvätten.
Fast att lossa koppen under spikbandet är nog lugnt att testa.
Dragspelsrören var populära ett tag, smidiga att installera, men sen blir det tjockt med gegg i röret såman får ibland ta loss allt och banka ut det ute på asfalten ifall man inte är kreativare.
Fast att lossa koppen under spikbandet är nog lugnt att testa.
Dragspelsrören var populära ett tag, smidiga att installera, men sen blir det tjockt med gegg i röret såman får ibland ta loss allt och banka ut det ute på asfalten ifall man inte är kreativare.
Redigerat:
Skaffa dig en bygel till diskmasinens anslutning. När den är böjd på det där sättet så ökar risken för slangbrott flera ggr om.. Det är inte att räkna som rätt monterat heller om en skada inträffar.
Plus att risken att vattenlåset blir otät i oringar ökar också då slangen tynger ner röret..
Plus att risken att vattenlåset blir otät i oringar ökar också då slangen tynger ner röret..
Redigerat:
Klicka här för att svara