1 900 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Stomresning av 2plansvilla
Hej.
Vi ska bygga i Göteborg.
Jag är geotekniker och geokonstruktör och min fru är brokonstruktör.
Vi har således dimensionerat hela villan och grunden själva.
Vi tänker köpa material av bygghandeln direkt, alternativt köpa materialet av firman som stomreser.
Vi söker nu duktiga och prisvärda konsulter och entreprenörer för följande:
-Energiberäkning
-VVS-konstruktör
-El-konstruktör
-Snickare för stomresningen (inkl tätt hus) och eventuellt köp av material till nettopris + påslag.
-Elektriker för elentreprenad och eventuellt köp av material till nettopris + påslag.
-VVS-entreprenör och eventuellt köp av material till nettopris + påslag.
Någon som vill dela med sig av referenser på ovanstående i gbg, kungsbacka-området?
Mvh Jimmie
Vi ska bygga i Göteborg.
Jag är geotekniker och geokonstruktör och min fru är brokonstruktör.
Vi har således dimensionerat hela villan och grunden själva.
Vi tänker köpa material av bygghandeln direkt, alternativt köpa materialet av firman som stomreser.
Vi söker nu duktiga och prisvärda konsulter och entreprenörer för följande:
-Energiberäkning
-VVS-konstruktör
-El-konstruktör
-Snickare för stomresningen (inkl tätt hus) och eventuellt köp av material till nettopris + påslag.
-Elektriker för elentreprenad och eventuellt köp av material till nettopris + påslag.
Någon som vill dela med sig av referenser på ovanstående i gbg, kungsbacka-området?
Mvh Jimmie
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Oj, det var inte lite som ni vill ha hjälp med!
För att ge lite relief till din kravbild, kan jag berätta hur vi gjorde när vi byggde nytt för snart åtta år sedan:
-Energiberäkning Har vi inte gjort någon alls.
-VVS-konstruktör Är inte gjort, rören är dragna av erfarna markanläggare och rörmokare ändå.
-El-konstruktör Finns inte gjort. Alla eluttag och brytare sitter där de ska ändå.
Vi bestämde isoleringstjocklek och fönster innan bygget påbörjades.