2 382 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Stolpspjut Bra eller Anus?
Mitt första staket behov nu när fastighetsregleringen är klar och jag nu har mina 5 m till grannen
Vad tycker ni om Stolpspjut? Mycket smidigare än att gräva och min mark är mycket sandig med lite eller ingen sten. Ett par spjut som stått här i ~15år visar inga tecken på problem.
Använde såna spjut när jag byggde vindskydd runt sopkärlen. Upplevde det som ganska svårt att få dom exakt där jag ville ha dom. Där emot blev det stadig och bra men då stor dom ju i en rektangel och inte på ett rakt led som vid ett staket bygge. Prova går ju. Upplever man det för ostadigt/rangligt går det ju att gräva upp lite runt och gjuta i efterhand.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Markskruv eller plint är mindre känsligt för tjäle
Produkter som diskuteras: "Markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
436 kr inkl moms
399 kr
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden