Nu är planeringen i full gång av nybyggnation av uteplats. Vi är lite inne på att ha ett segeltak över uteplatsen och har läst trådarna på forumet om var man hittar segel osv, men har någon ett bra tips på vad man använder som stolpar om man inte har ett träd lämpligt placerat. Har varit inne och kollat på Gransegels hemsida och där finns några stolpar i rostfritt/aluminium?? Var hittar man sånt till en rimlig kostnad. Det måste ju göras en fästningsanordning i stolpen. Tryckimpregnerat ser lite tråkigt ut, så det känns uteslutet.
Tacksam för alla tips och ideer.
Buffy

För att passa seglet kommer jag använda en bit av en mast. Dessutom kommer inrullningen vara skot och tamp.

En avbruten mast brukar vara billigt.

Kan absolut inenting om segling, men är inte master ganska "klumpiga" .Vad är det för diameter på din mast? (...och då menar jag självklart den du ska ha till ditt segel, ha,ha..)
Buffy

Då jag vet att min mast är tillräckligt grov så har jag aldrig mätt den ::)

Nej men seriöst, det finns båtar från optimist till 12ór. Och båtar bryter faktiskt masten då och då, åtminstone om man är klantig eller försöker minska kg på båten.

Min mast är till min 12 fots katamaran som jag lyckades bryta masten på :-/
(rätt häftig upplevelse när man hänger i trapetsen på en 7,5 meters mast coh denna bryts)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.