8 681 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Stödså + gräsklippning? Funkar det?
Hur tjockt långt ner kom gräsfröna tänker så dom inte kom för djupt ner. Jag lägger gräsfrön sist och bara trycker ner så dom får kontakt med jorden.S Stefan Bengt skrev:
En gallervält som man kör över från olika håll är riktigt fin att använda.
Men har dom kommit lite djupt så skulle jag fortsätta hålla jorden fuktig men inte dyblöt i ytterligare 1 vecka för att se om det kommer lite skott.
L Lutte skrev:Hur tjockt långt ner kom gräsfröna tänker så dom inte kom för djupt ner. Jag lägger gräsfrön sist och bara trycker ner så dom får kontakt med jorden.
En gallervält som man kör över från olika håll är riktigt fin att använda.
Men har dom kommit lite djupt så skulle jag fortsätta hålla jorden fuktig men inte dyblöt i ytterligare 1 vecka för att se om det kommer lite skott.
tack för svar, la fröna först i efter vertikalskärning, sen toppdress, sedan gallra lite i jorden med en kratta, och avsluta med platta till toppdress med en rund vält med vatten i, så dom kan kommit något djupare än vanligt kanske…
Och hur längesen var det, var bor du i landet?S Stefan Bengt skrev:
Klicka här för att svara