Hallå,
Jag är ute efter en lätt grästrimmer med loophantag. Jag har spanat in Stihl FS40 och Ryobi RLT430CES som båda verkar vettiga.

Jag ska bara trimma gräskanter i trädgården och använder idag en Partnet Colibri II. Colibrin uppfyller mina krav men den vibrerar så fruktansvärt något trög att starta. Så mina krav är låga vibrationer och lättstartad.

Vilken bör jag satsa på? Runt 2000 kr har jag tänkt lägga.
 
En Stihl kan aldrig vara fel. Skulle aldrig i livet köpa en Robyio före en Stihl. Kör själv en FSE 71 i trädgården och en FS130 på landet + ytterligare några stihlmaskiner. Är fruktansvärt nöjd med allihopa och nästa trädgårdsmaskin blir också en Stihl gissar jag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.