Har en stiga villa 2000-2005 med hydrostat som inte drar framåt eller bakåt har byta olja å drivremmar

Samma hela tiden eller bara när den är varm? Kom felet plötsligt eller har den blivit sämre o sämre? Går motorn tungt eller låter den normalt? Lite bilder på hydrostat och maskin kan hjälpa oss att hjälpa dig.

P Pappanille skrev:
Samma hela tiden eller bara när den är varm? Kom felet plötsligt eller har den blivit sämre o sämre? Går motorn tungt eller låter den normalt? Lite bilder på hydrostat och maskin kan hjälpa oss att hjälpa dig.
  • Börja med att den drev sämre motorn låter normalt nu driver den inte alls

Ok, kan ju vara hydrostaten som gett upp men även en hel del andra fel. Modell vore fint att veta.

P Pappanille skrev:
Ok, kan ju vara hydrostaten som gett upp men även en hel del andra fel. Modell vore fint att veta.
Heter stiga villa med ett klipp agregat som är 90 -1.0 m årsmodell 2000-2004 ? Tror jag . Har reparerat den en gång tidigare med då la den bara av och å låste driv hjulen så det var ett hellsike att få upp den på vagnen

Ok, brukar finnas modellnummer stansat på ramen alt på ett klistermärke.

Kan det vara denna modell?

• Gul Stiga åkgräsklippare parkerad på gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I så fall så har den en hydrostat som heter Tuff Torq K46 som har en ganska begränsad livslängd, det kan vara det sommär problemet men omöjligt att svara på utan lite mer information ifrån dig. Ev får du ta den till en reparatör. Kolla att remmar sitter som de ska, att det finns olja i hydrostaten, ev byt olja och se om det gör skillnad, kolla att remhjulet på hydrostaten verkligen driver runt axeln (har hänt att splinsen på axeln alt remhjulet gått sönder) Kolla att bromsen inte ligger på, kolla att kilarna som sitter mellan hjul och axel är hela (annars snurrar axel i hjulet). Om allt ser bra ut utvändigt så är det möjligt att det är ett internt fel i hydrostaten. Finns videos på Youtube hur man felsöker och reparerar en sådan hydrostat.

• Gilla
valdemar105
  • Laddar…
P Pappanille skrev:
Ja det ser ut som den jag har

P Pappanille skrev:
De har jag inte kollat faktiskt ska göra ett försök till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.