8 922 läst ·
7 svar
9k läst
7 svar
Stiga Ready 2004 byta klippaggregat
Vi tar väl en liten bump till, jag behöver också ett nytt klippaggregat till min stiga ready, det som sitter på är totalt sönderrostat så snart trillar det nog ihop.
En fd kollega påstog att det fanns någon i luleå eller umeå som sålde plåten till diverse klippare men han kunde inte komma ihåg namnet och jag har utövat min bästa google-fu men inte hittat något.
En fd kollega påstog att det fanns någon i luleå eller umeå som sålde plåten till diverse klippare men han kunde inte komma ihåg namnet och jag har utövat min bästa google-fu men inte hittat något.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 014 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 014 inlägg
Jag köpte nytt klippdäck till min Stiga iofs en Senator från -99 hos Granngården för tre möjligen fyra år sedan. Inte särskilt dyrt heller.P Prodigys skrev:Vi tar väl en liten bump till, jag behöver också ett nytt klippaggregat till min stiga ready, det som sitter på är totalt sönderrostat så snart trillar det nog ihop.
Vet inte när Ready kom men om den är nyare borde det väl finnas klippdäck att få tag i?
Klippdäck finns men lite dyrare än vad jag är villig att lägga på den. Ett nytt går på 8500kr.N Nalleman64 skrev:
Har dock utövat lite mer google-fu och hittat reservdelslistor med artikelnummer. Tack vare det har jag hittat ett ställe som säljer enbart plåtkåpan.
I mitt fall är det till ett klippaggregat på 95 cm https://www.kramp.com/shop-se/sv/p/hölje-för-klippaggregat-grått-95c--3875615310
Dom säljer endast till företag så min bror får köpa åt mig.
Samma företag säljer även till 85cm samt att det finns på gårdsman och maskinklippet om man ej har någon företagare i sin närhet. Reservdelslistor för i princip alla moderna stigamaskiner hittade jag på olsana.se uppdelat efter årsmodell och modellnamn samt diverse klippaggregat.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 014 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 014 inlägg
8500:-? Oj jäklar det var dyrt. Jag hittade kvittot till det jag köpte på Granngården och det kostade 2995:- fast det är några år sedan nu skall sägas. Mitt är bara 85 cm.P Prodigys skrev:Klippdäck finns men lite dyrare än vad jag är villig att lägga på den. Ett nytt går på 8500kr.
Har dock utövat lite mer google-fu och hittat reservdelslistor med artikelnummer. Tack vare det har jag hittat ett ställe som säljer enbart plåtkåpan.
I mitt fall är det till ett klippaggregat på 95 cm [länk]
Dom säljer endast till företag så min bror får köpa åt mig.
Samma företag säljer även till 85cm samt att det finns på gårdsman och maskinklippet om man ej har någon företagare i sin närhet. Reservdelslistor för i princip alla moderna stigamaskiner hittade jag på olsana.se uppdelat efter årsmodell och modellnamn samt diverse klippaggregat.
Klicka här för att svara