Hejsan ! Köpte i höstas en begagnad park klippare.
Hann inte klippa så många gånger med den men
kunde konstatera att det inte blev så snyggt. Högra kniven
klipper lägre än de andra två. HUR går man tillväga för att
justera in sitt klippbord. Jag vände på hela bordet häromdagen
och la ett vattenpass över hela. Sedan så mätte jag från det och
ner till de olika knivarna. Provade att bocka knivarna som klipper
för lågt lite och det hjälpte men inte helt! Finns det något enklare
sätt typ ställskruvar för varje kniv? Vad kostar nya knivar om det
nu är dom som är helt ur form?
Tycker att motorn får jobba ganska hårt när man drar igång klippbordet, hur servar
jag det, vilka delar? När jag hade klippbordet av så var det dock inga problem att
köra runt knivarna.
Har även stora problem att växla när motorn går på högre varv. Får slå på spaken
för att få den i nytt läge. Är drivremmen för hårt spännd? Förra ägaren sa att det
var för att remmarna var nya... har provat att justera kopplingswiren men trots det
så är det likadant. Är motorn avstängd så går det perfekt att byta växel så jag tror
inte det är växellådan. Kanske är såhär på så gamla klippare?
Tips mottages gärna / mvh Daniel