Min Stiga har börjat bete sig lite underligt.
Remmen som sitter runt fläkten längst bak i motorn, hydrostaten, har börjat "stanna upp". Fläkten stannar och stannar därmed upp remmen också. Detta är endast då jag trycker på "gasen". Den hoppar igång ibland och går som vanligt t ex om jag fortsätter hålla ner ungefär som att den behöver värma upp innan den kör. Oljan är rätt nyligen bytt.
Är det dags för helrenovering?
Remmen som sitter runt fläkten längst bak i motorn, hydrostaten, har börjat "stanna upp". Fläkten stannar och stannar därmed upp remmen också. Detta är endast då jag trycker på "gasen". Den hoppar igång ibland och går som vanligt t ex om jag fortsätter hålla ner ungefär som att den behöver värma upp innan den kör. Oljan är rätt nyligen bytt.
Är det dags för helrenovering?
Denna kan jag inte spänna så mycket då den är fast
Denna blir jag lite osäker på och funderar på att om det är denna som slackar. Har spänt det jag kan dvs botten och även satt en mutter för att på lite extra. Något jag missar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna blir jag lite osäker på och funderar på att om det är denna som slackar. Har spänt det jag kan dvs botten och även satt en mutter för att på lite extra. Något jag missar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att det som du har spänt åt är kopplingen vidare till bromsen...Du får nog se upp så du inte spänner för mkt där...då skulle maskinen eventuellt börja bromsa innan du kopplat ur helt, och då skulle remmen slira= stort slitage
Det kan till och med vara så att det är för att du spänt för mycket där som du har ditt problem, maskinen orkar inte driva ordentligt för att bromsen ligger på!?
Det kan till och med vara så att det är för att du spänt för mycket där som du har ditt problem, maskinen orkar inte driva ordentligt för att bromsen ligger på!?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hur kollar man enklast detta? Måste man ta isär hela för att komma åt.boltis skrev:
Ska även frikoppla helt på fjädern och se om det var för hårt spännt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden