Hej,
Hoppas att någon med erfarenhet kan kolla bilderna, nåt har hänt med min kedja mellan växellådan och hjulaxeln. Tror det uppstod när kedjan hoppade av nyligen, har spänt kedjan sedan dess (flyttat bak bakaxeln).
Men hur lagar man kedjan?
Kan man byta bara länken/låset?
Tack för svar
Hoppas att någon med erfarenhet kan kolla bilderna, nåt har hänt med min kedja mellan växellådan och hjulaxeln. Tror det uppstod när kedjan hoppade av nyligen, har spänt kedjan sedan dess (flyttat bak bakaxeln).
Men hur lagar man kedjan?
Kan man byta bara länken/låset?
Tack för svar
Det enklaste är nog att byta kedja, annars måste du nita dit en ny länk.
Ser ut som du har smörjt för dåligt det är alldeles för torrt.
reservdelslager finns i Karlstad.
http://www.agergards.se/content/stiga/reservdelar/
Ser ut som du har smörjt för dåligt det är alldeles för torrt.
reservdelslager finns i Karlstad.
http://www.agergards.se/content/stiga/reservdelar/
Här finns en kedja. Om den passar din maskin törs jag inte svara på.
http://www.garage24.se/skog-&-tradgard/reservdelar/chassi/chassi-stiga/15-930-00_p15-930-00
http://www.garage24.se/skog-&-tradgard/reservdelar/chassi/chassi-stiga/15-930-00_p15-930-00
Kedjan är en 420
Klicka här för att svara
