3 342 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Stiga autoclip 520 har jag problem
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Ta ett par meter kabel och koppla in istället för slingkabeln och sätt roboten innanför så ska kan du kolla att utrustningen är hel.Oggi65 skrev:
Det är inte så enkelt att du råkat vända på riktningen om du haft lös kablarna?
Jag har just lekt mullvad och letat reda på mina kablar efter hus och garagebyggnationer mm så den har inte varit igång sedan början av 2018, det blev 4h ute i ösregnet men nu fungerar den igen.
Du kan även kolla signalstyrkan i serviceläget men jag tycker det är enklast med dioden på den svarta lådan (sinusgenerator tror jag den heter?)
Kom just ihåg att du även kan kolla signalsensorn i serviceläget
Sätt roboten i "paus" sedan trycker du "charge", "+" , "-" i den ordning, inte samtidigt. Du går ur serviceläget med "paus-knappen"
Sätt roboten i "paus" sedan trycker du "charge", "+" , "-" i den ordning, inte samtidigt. Du går ur serviceläget med "paus-knappen"
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 895 inlägg
Hej! Bumpar tråden lite!
Min signalenhet till klipparen (Stiga Autoclip 520 2012) verkar ha gett upp... det råkar inte vara någon som har en liggandes? Alternativt om det är något som går att laga!
Min signalenhet till klipparen (Stiga Autoclip 520 2012) verkar ha gett upp... det råkar inte vara någon som har en liggandes? Alternativt om det är något som går att laga!
Produkter som diskuteras i tråden