Är ute efter en sticksåg, rak modell, max 1500:-.
Står väl mellan Makita 4351 och Bosch GST 150 just nu, kanske Dewalt DW343.

Vilken bör jag välja och varför?

Av just de tre hade jag nog valt Makitan då den är skönast att hålla samt en av marknadens tystaste stickis.
Men jag hade nog lagt någon hundring till och satsat på GST135 om jag var i ditt ställe.

Varför? GST135 är klart dyrare förresten, runt 2000:- för billigaste med Makitan för drygt 1200:-.

GTS 90 kanske kunde vara något.

Redigerat:
MB77 skrev:
GTS 90 kanske kunde vara nagot.
Kollade på den först men det är ju en svagare modell än GST 135 som jag knappt sett utanför Sverige heller. Och priset i Sverige är inte bättre än GST 135 i England.

ThomasLindgren skrev:
Kollade på den först men det är ju en svagare modell än GST 135 som jag knappt sett utanför Sverige heller. Och priset i Sverige är inte bättre än GST 135 i England.
Har ingen koll på vad 135:an kostar i UK med gts 90 den finns för 1300 på nätet. Kollade på den hos XL handla och den kändes helt ok.

MB77 skrev:
Har ingen koll på vad 135:an kostar i UK med gts 90 den finns för 1300 på nätet. Kollade på den hos XL handla och den kändes helt ok.
1200:- drygt för 150:an som jag givetvis menade.

jag är bara lekman men har en GST 90 och den är fenomenal... kanske lite högljudd, men man har väl kåpor på när man arbetar med maskiner... ;-)

Vart hittar man Makitan för 1200 ?

dunken skrev:
Vart hittar man Makitan för 1200 ?
Toolstop

Nån som har koll på vad det skiljer 4350 samt 4351 åt ?

dunken skrev:
Nån som har koll på vad det skiljer 4350 samt 4351 åt ?
Framför allt bygel jämfört med limpa.

Bara smaksak då mao .

Då blir det till o beställa en sådan. Helt okie pris

Mikael_L
Jag kollade bosch hemsida och GST 90. Verkar helt OK. Den skulle jag själv kunna tänka mig köpa om priset inte är helt tokigt, dvs det får inte vara alltför nära en GST135 ... ;)

Ja och sen måste min nuvarande bosch gå sönder först, förståss ... :cool:

Mikael_L skrev:
Jag kollade bosch hemsida och GST 90. Verkar helt OK. Den skulle jag själv kunna tänka mig köpa om priset inte är helt tokigt, dvs det får inte vara alltför nära en GST135 ... ;)

Ja och sen måste min nuvarande bosch gå sönder först, förståss ... :cool:
GST90 kostar 13-1600:- i Sverige. Billigast på Duabhuset senast jag kollade.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.