Hej
Jag har en Festool PS300 som jag är nöjd med kvalitetsmässigt men problemet är att mina händer är för små så jag får inget riktigt bra grepp tycker jag och det blir lite jobbigt när man håller på och sågar mycket. Så finns det någon sticksåg som är ungefär lika bra som min PS300 men med ett mindre handtag, och det gör inget om det väger lite mindre också.
Vad är små händer ?
Mitt Långfinger är ca 9 cm.

Och jag har åkt runt och känt på lite andra sticksågar men problemet är ju att utbudet inte är så stort i de olika affärerna så det blir många resor när man bor på landet och har 5 mil till närmaste stad.

Vill minnas att den här låg ganska gott i handen
STICKSÅG CJ110MVA 720W HITACHI

Om den passar små händer kommer jag inte ihåg med mina är rätt små.

Min son har 3 sticksågar.
Märke byggarebob, playtool och något annat.
Prestandan är väl inget vidare. Känns riiktigt plastiga och kan inte ens såga igenom ett papper.
Men de ligger bra i små händer.

ByggareNick, oj då du hade tydligen inga verktyg med snygga lådor, surt.....

Jo jag har en Bosch GTS135 CE i en L-BOXX. Mycket fin och bra men stor.
Min son däremot har inga fina lådor. Han kastar runt verktygen så de ligger överallt.
Sen kommer chefen (pappa) och trampar på dessa.
Det är nog anledningen till att han har 3.

Makitas handväskor är små i handtaget. Jag har pyttebäbishänder och tycker att det går fint med min.

Hej Danne78
Vill helst inte ha handväsk modell.

Hur är Festools nya storleksmässigt?

Kolla Makitas limpa (4351), ser ut att vara rätt nätt i handtaget. Även Bosch GST85 ser rätt smal ut, den brukar ju anses absolut outslitlig också.

Jo Bosch GST85 ser klart intressant ut ska försöka hitta den någonstanns och känna på den.

Hej.

Jag har små händer (strl 8 på handskar) och en GST 85 PE. Jag upplever den som lite för "tjock" för mina bebishänder.

Angående tipset från Hitachi: När jag har klämt på vinkelslip och skruvdragare från dem har jag tänkt att de passar mina händer bra. Har dock ingen av deras produkter även om jag dreglat över den lilla cirkelsågen någon gång..

Redigerat:
Festools nya (heter den ps400?) har ett mindre handtag än ps300 (som i sin tur är mindre än bosch 135), vilket jag tycker är perfekt. Speciellt när man sågar från undersidan.

P
ja nya ps400 alias Carvex är helt underbar... liten, lätt o smidig.. SKULLE ALLDRIG i hela världen byta bort den nu, men vill man betala över 6000 i listpris för en såg så :wow: inte för att jag gjorde det men :rolleyes:

Jag har både limpan Makita 4351 och handväskemodellen 4329 och båda de är suveränt smidiga i greppet, speciellt handväskan, då jag inte heller är utrustad med nävar som dasslock så gillar jag den lilla Makitan skarpt, trots handväskemodellen:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.