Hej!

Håller på att bygga hus och har kommit till köket. Jag tycker en 40 mm tjock, mattslipad bänkskiva i sten på köksbänken och köksön skulle vara såå... snyggt, men det är ju så hutlöst dyrt. Har 5 meter bänkskiva + köksö. Har någon hittat en stenskiva som håller ett bra pris? Tacksam för alla svar och inköpskalanaler.

/Eva

Var som helst utom köksleverantörerna.

Själv köpte vi 3,5 löpmeter grå bohusgranit (30 mm) hos Valter Eklund i Vällingby. Kostade ca 10 000. (jämfört med vissa köksleverantörer så var det ett mycket bra pris).

Vill man ha billigast möjliga är det nog Silvan som gäller, men det som kan vara värt att veta är att man inte betalar per kvm eller löpmeter för deras standardsortiment, utan per block (även om de sågar som du vill ha det). Jag har för mig att ett block är 275 cm. D.v.s. Om du vill ha en skiva på 280 cm så måste du betala för 2 block (550 cm). Deras blockpriser ligger å andra sidan ungefär som andras löpmeterpriser.

Detta är Silvans priser senast jag kollade. Skivornas tjocklek är 3 cm och bredden 61,5 cm.
"Black Galaxy" 5595kr/block = 2034,54 kr/lpm
"ENC Steel Gray" 3445 kr/block = 1252,72 kr/lpm
Blue Pearl" (ljus labrador) 5995 kr/block = 2180 kr/lpm

Uttag för häll: 1399 kr
Uttag för planlimmad ho: 2674 kr
Hål för kran: 320 kr
Har tyvärr ej priser på kantslipning och frakt.

Tack snälla för alla uppgifter och priser. Jättetack. Har Silvan på orten, så jag ska kolla deras skivor.

MVH
/Eva

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.