Jag har köpt stenbrickor som jag ska sätta runt rabatten för att det är snyggt. När jag googlar så finns ingen bra förklaring hur man ska göra för att det ska bli rätt. Min trädgårdsintresserade kollega sa att man måste lägga fiberduk och makadam och sedan hyra in en padda. Ska man verkligen behöva ta in en padda för att sätta några stenar runt rabatten? Känns overkill? Eller hur gör man?

M Förstagångsköparen skrev:
Jag har köpt stenbrickor som jag ska sätta runt rabatten för att det är snyggt. När jag googlar så finns ingen bra förklaring hur man ska göra för att det ska bli rätt. Min trädgårdsintresserade kollega sa att man måste lägga fiberduk och makadam och sedan hyra in en padda. Ska man verkligen behöva ta in en padda för att sätta några stenar runt rabatten? Känns overkill? Eller hur gör man?

• Grävd ränna nära husvägg, täckt med väv och grus, förmodligen för dränering eller landskapsarbete, stenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggkant, smältande snö, gräsmatta, stenblock, avrinningsränna, brunnslock, grus, partiellt snötäckt mark.
    Skapa konto
  • Stenvägg längs huskant, grus, smältande snöremsa, gräs, rör, grått och grönt, utomhus, dagtid.
    Skapa konto
  • Stenkantad rabatt vid husvägg, grus, dräneringsrör, utomhusbelysning, gräsmatta, utomhus.
    Skapa konto
Du gräver ut ett litet dike.
Lägger fiberduk och fyller på med stenflis 2-4 mm.
Lägger ut stenen rakt och i rätt höjd.
Återfyller och skär av fiberduk så att den inte är synlig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.