19 493 läst ·
46 svar
19k läst
46 svar
Stenberg Kombimaskin
Sent svar. Men hur remskivorna drivs vet jag
.
Det sitter två skivor på var sida om en skiva som sitter direkt på motoraxeln.
För att föra över kraften till ena remskivan sitter en nylon eller plastplugg som går igenom ett hål i perimetern på den aktuella remskivan.
Plastpluggen har ett spår i sidan som låses av en insexskruv i motorskivan. Skruven begränsar rörelsen så att pluggen inte ramlar ur.
För att flytta drivningen skall remskivorna på bägge sidor linjeras så att drivhålen ligger mitt emot varandra.
Sedan trycks plastpluggen över till den andra skivan.
Anledningen till att din lösa remskiva dras med är att det inte ligger en rem på den. Minsta lilla motstånd så skulle den vara stilla. Att den snurrar med är ett gott tecken som tyder på att den snurrar lätt på lagren.
Mvh Findus
Det sitter två skivor på var sida om en skiva som sitter direkt på motoraxeln.
För att föra över kraften till ena remskivan sitter en nylon eller plastplugg som går igenom ett hål i perimetern på den aktuella remskivan.
Plastpluggen har ett spår i sidan som låses av en insexskruv i motorskivan. Skruven begränsar rörelsen så att pluggen inte ramlar ur.
För att flytta drivningen skall remskivorna på bägge sidor linjeras så att drivhålen ligger mitt emot varandra.
Sedan trycks plastpluggen över till den andra skivan.
Anledningen till att din lösa remskiva dras med är att det inte ligger en rem på den. Minsta lilla motstånd så skulle den vara stilla. Att den snurrar med är ett gott tecken som tyder på att den snurrar lätt på lagren.
Mvh Findus
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Du kan köra sådana fräsar gå in på ALI express och sök på spindelkonor så hittar du allt där och med lite modifikation av hållaren passar den!M mattias987 skrev:Kanon! Fräsen har två hastigheter står det i manualen, 4000 och 7000 vpm.
Okej, så det är alltså inte meningen att man ska köra någon form av frässtål som ser ut som sådana som är för handöverfräsar? Istället så måste man köpa ett sånt fönsterkit för en miljard om man vill fräsa för fönster?
Eller en såndär cirkelformad metallgrej som det går att skruva fast profiler på? Är det kutter de kallas för? Och sen köper man olika profiler?
Kan nog tänka mig betala någon för att följa med och inspektera lite =)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden