Ja, har precis renoverat köket och beställde bänkskivor i kalksten, och har hittills haft tämligen mycket strul...
Tänkte kolla vad ni tycker är acceptabelt:
Färg-/mönster är väldigt olikt på skivor som ska limmas ihop. Beror på att den ena skivan lyckades dom knäcka två gånger innan, förmodligen var den första betydligt bättre matchad. Anser ni att denna skillnad är acceptabel?
Den skivan är även 3mm tunnare är de andra den ska limmas ihop med...
Och hålet till hon är sågat ca 3cm fel.
Limningen av ena hon ser hemsk ut, överskottet är bortskuret med en slö mora, efter det torkat.
Det är inte slipat klokt på vissa ställen.
Etc.
Vill kolla vad ni tycker är rimligt på hur känslig man får va, när jag gör saker själv är man ju väldigt nogrann!
//Peder
Tänkte kolla vad ni tycker är acceptabelt:
Färg-/mönster är väldigt olikt på skivor som ska limmas ihop. Beror på att den ena skivan lyckades dom knäcka två gånger innan, förmodligen var den första betydligt bättre matchad. Anser ni att denna skillnad är acceptabel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den skivan är även 3mm tunnare är de andra den ska limmas ihop med...
Och hålet till hon är sågat ca 3cm fel.
Limningen av ena hon ser hemsk ut, överskottet är bortskuret med en slö mora, efter det torkat.
Det är inte slipat klokt på vissa ställen.
Etc.
Vill kolla vad ni tycker är rimligt på hur känslig man får va, när jag gör saker själv är man ju väldigt nogrann!
//Peder
Skicka tillbaks! En bänkskiva av sten är ju en lyxprodukt man köper för att få ett riktigt snyggt kök. Då duger det inte leverera en produkt med en massa finishmissar.
Om du hade köpt en ny Porsche, hade du då accepterat att motorhuven var omlackad i en avvikande kulör och att en dörr gnisslar som en åsna när man stänger den?
Om du hade köpt en ny Porsche, hade du då accepterat att motorhuven var omlackad i en avvikande kulör och att en dörr gnisslar som en åsna när man stänger den?
Medlem
· Stockholms län
· 123 inlägg
Absolut inte!
Varför finns det en skarv från första början? Hur lång är skivan?
Varför finns det en skarv från första början? Hur lång är skivan?
Tack för feedback, vi känner samma sak men blir lite blasse' när den händer gång på gång.
Beställde kylskåp som var skadat också, det tog 5-6 veckor för leverantören att fixa det! Efter mycket tjat o påminnelser.
Skivan är strax över tre meter, inte jättelångt, men denna kalksten finns bara i block upp till 250-260cm.
Beställde kylskåp som var skadat också, det tog 5-6 veckor för leverantören att fixa det! Efter mycket tjat o påminnelser.
Skivan är strax över tre meter, inte jättelångt, men denna kalksten finns bara i block upp till 250-260cm.
Pratade precis med dom, dom hade råkat fräsa ner skivan till fel tjocklek...
men det förklarar inte färgskillnaden dock. Så nu ska dom tillverka alla tre skivor som sitter på samma sida om köket på nytt, ytterligare väntan alltså! Men dom löser det förhoppningsvis.
kan man/bör man kräva kompensation efter sånt här strul?
men det förklarar inte färgskillnaden dock. Så nu ska dom tillverka alla tre skivor som sitter på samma sida om köket på nytt, ytterligare väntan alltså! Men dom löser det förhoppningsvis.
kan man/bör man kräva kompensation efter sånt här strul?
Du kan bara kräva kompensation för merkostnader du haft. Så jag tycker inte du ska kräva kompensation. Firman går ju troligen back på det här ändå. Förklara istället att du förväntar dig ett perfekt resultat när du beställer en så pass dyr bänkskiva.
Jag har två separata diskbänkar, en för sköljning och matberedning och en för diskning på andra sidan köket. Men även den andra är toppmonterad, och där har det jäst ut silicon, sen har det helt sonika skurits bort, väldigt slarvigt, vilket gett en väldigt naggig och ojämn kant, där det kan ansamlas skit. Jag skulle ju vilja ha det lite utanför, sen utdraget med ett såpat finger, så det blir lätt att torka rent.
Stenfirman vet gott o väl att skivorna inte matchar om man tar fram skivorna vid två olika tillfällen, och på stenfirman kommer man också se över matchningarna när man tar fram skivorna för ett o samma kök. Så de chansade helt enkelt med att skicka en skiva - men fult av dem att montera dit den då de själva ser att den inte passar estetiskt.
Vad gäller fult silicon osv så är det nog svårare att få rätsida, möjligtvis ett litet avdrag - men detta har jag ingen egen erfarenhet av - mer än att mina föräldrar hade siliconglada klåpare hemma när de fick ett nytt dyrt kök, o mina päron påpekade detta o klåparen försökte snygga till de mest fula men det ser ut som skit i alla fall, o mina päron föreslog aldrig prisavdrag tyvärr - inte alla som orkar strida.
Vad gäller fult silicon osv så är det nog svårare att få rätsida, möjligtvis ett litet avdrag - men detta har jag ingen egen erfarenhet av - mer än att mina föräldrar hade siliconglada klåpare hemma när de fick ett nytt dyrt kök, o mina päron påpekade detta o klåparen försökte snygga till de mest fula men det ser ut som skit i alla fall, o mina päron föreslog aldrig prisavdrag tyvärr - inte alla som orkar strida.
En annan tanke är varför dom inte gaffelskarvar vid diskhon istället, syns mkt mindre..
Men nu syns ju inte hela skivan på bilden..
Men nu syns ju inte hela skivan på bilden..