Klimatdörrarna har en kompositskiva utvändigt och invändigt istället för Hdf.
Hdf är fuktkänslig, och har man inte ett stort takutsprång så skulle jag valt klimatdörren.
Sedan tror jag att glaset är 3-glas på klimatdörren. Men det är ju ingen jätteglasyta så det kan ju kvitta egentligen.
 
kmartinb kmartinb skrev:
Funderar på denna dörr i svart eller nötbrun från Skånska byggvaror. Någon som kan säga något om kvaliteten på denna?
Och är det någon som vet om det är värt att göra tillägget Klimatdörr för att få en extra tålig dörr (kostar ju ca 5000 extra… 😬)?

[länk]
Hej,

Blev det någon dörr?
Jag kikar lite på samma, och undrar vad du tycker om den?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.