Hej, någon som vet var man kan få tag på detta. Jag tänkte skapa en ny sits till en målad smides-café-stol.
Bara såga ut en rund bit och fräsa parallella spår i den.
/Kalle

Om du skall ha stavlimmad teak får du nog göra den själv. Bröderna Holm har i alla fall ingen, men de har teakplywood

Synd. Det överstiger nog min förmåga. Åtminstone min maskinpark.
Tack för svaret i alla fall.

Jag har sett det på Bauhaus. Fast de kallade det för obehandlad bänkskiva.

Ok, ska kolla där. Jah har bara tittat i deras sortiment av tunnare skivor. Dvs ca 20 mm. Nu är det iofs en tunnare sits jag vill bygga. Köksbänkskivorna är väl 40 mm?

Jag försökte vara lite ironisk där :) Jag tyckte att de var för tunna för att vara bänkskivor. Jag kommer inte ihåg exakt hur tjocka de var men de var definitivt inte 40mm. Snarare under 30mm.

Jag tror att Bauhaus även har hyllplan i teak-liknande trä. De brukar vara runt 20mm tjocka och finns i olika bredder upp till ca 300mm.

mandus skrev:
Jag tror att Bauhaus även har hyllplan i teak-liknande trä. De brukar vara runt 20mm tjocka och finns i olika bredder upp till ca 300mm.
Får kolla upp det med. Nu är det ju tänkt att stolen ska tåla utomhusmiljö, så det får ju inte vara teak-liknande enbart på det estetiska planet.

De däringa bänkskivorna hos Bauhaus ligger på 27 mm tjocklek. Jag sneglade lite på dem igår. Jag tyckte även att priset var något lägre än förväntat. Varför är de förhållandevis tjocka bänkskivorna billigare än de mycket tunnare skivorna? Det ser ut att vara ungefär samma kvallisort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.