9 179 läst ·
7 svar
9k läst
7 svar
Stark grästrimmer/röjsåg
Då var man i begrepp att köpa en grästrimmer då. Jag har tittat igenom vad som finns, men jag känner mig osäker. Helst skulle jag vilja ha röjsåg i denna klassen Stihl FS 200, men det ligger lite för högt i pris. Min budget är runt 2500. Vad finns det för bra alternativ i denna prisklass ? har tittat lite på Partner 300+, men efter att ha läst lite negativa inlägg om den så är jag återigen osäker. Det jag ska ha trimmern är gräs och småsly/tistlar/brännässlor mm. Självklart vore det ju kanon om man kunde sätta på en riktig klnga för att röja tjockare sly, men jag gissar att det blir svårt att hitta en sån såg i den prisklassen. Får väl köpa en manuell röjyxa till det .
Annan tråd om detta :
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19437&referrerid=35966
Annan tråd om detta :
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19437&referrerid=35966
öka budgeten och titta inte ens åt partner...
vår har rasat samman totalt nu (och vi har inte ens kört med röjblad)
först skar motorn efter nån timme... bytte de ut motorn men glömde sätta dit luftfiltret... så den skar igen... (man kanske skulle kollat upp allt, men efter service så antar man ju att den är i toppskick).
sen nu efter 3 år så rasade hela skiten samman (motorn är typ hel, men allt annat är bara småkras)
vi kör den på landet, och inte direkt jättemycket...
vår har rasat samman totalt nu (och vi har inte ens kört med röjblad)
först skar motorn efter nån timme... bytte de ut motorn men glömde sätta dit luftfiltret... så den skar igen... (man kanske skulle kollat upp allt, men efter service så antar man ju att den är i toppskick).
sen nu efter 3 år så rasade hela skiten samman (motorn är typ hel, men allt annat är bara småkras)
vi kör den på landet, och inte direkt jättemycket...
Huga det lät inte bra, ingen partner blir det alltså. Fler tips och råd tas gärna emot.
Jag har jobbat en del med röjning och då kört med Jonsereds RS52. Den är ju helt PRO den modelllen, jag menar att man blir snabbt bortskämd. Om jag själv skulle köpa en röjsåg idag skulle jag köpa en beg. Jonsered eller Husqvarna, så bra modell jag hittar beg. Det finns gott om återförsäljare av reservdelar om man behöver (och det gör man snart) dessutom har lite dyrare sågar/bärsystem en helt annan ergonomi. Har man kört ett par timmar så känns det om ergonomin är dålig. Ska man dessutom köra med klinga och ha lite kapacitet på sågen så går ju alla mindre sågar bort med en gång.
Jag är som sagt lite kluven , nu har jag kollat in denna modell Jonsered gr 2036, men den ligger ju en bra bit högre i pris än budget. Det vore ju kanon att ha en modell med dubbelsele och hyffsad vibrationsdämpning. Jag har kikat efter begagnat men inte hittat något.
Är det någon som har bra tips på företag som säljer begagnade röjsågar i stockholmsområdet?
Är det någon som har bra tips på företag som säljer begagnade röjsågar i stockholmsområdet?
Sökte efter röjsåg på blocket och hittade den här firman:
:: Välkommen till Pelles Service hemsida 2007 ::
:: Välkommen till Pelles Service hemsida 2007 ::
Tack. Jag har varit i kontakt med dom och dom har bara kraftigare rösågar begagnat. Verkar vara svårt att hitta begagnade röjsågar överhuvudtaget.
Klicka här för att svara