Hej!
Har stött på ett problem vid montering av kök. Avståndet mellan under och överskåp (med bänkskiva och täckskiva) under överskåpen är 56 cm och täckskivorna jag köpt är 55 cm. De är 120 cm långa (exakt två stommar) så jag tror inte det blir så snygga skarvar om man skulle såga de och lägga åt andra hållet (lodrätt istället för vågrätt). Att höja/sänka skåp är inte ett alternativ. Lösningarna jag har funderat på.
- höja bänksivan 1 cm
- såga stänkskydd lodrätt och ha stänkskydd halva väggen och måla upptill
Tredje alternativt är att sätta stänkskydd mitt på väggen och lägga 5 mm silikon uppe och nere.
Vad tror forumet? Tacksam för hjälp!