Har lite för mycket fönsteryta i kolonistugan så skulle vilja stänga igen åtminstone halva fönstret på 2 ställen. Ser ni några problem med detta?
Det jag menar är alltså att stänga det ena av de 2 öppningsbara delarna som ni ser på bilden.

Du har glömt bilderna?

• Gilla
yuphin
  • Laddar…
Persienner i ett fönster med träkarm, ljus sipprar igenom slitsarna med fokus på installationsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jobbar på det

Lite svårt att se på bilden men det ser ut som två separata fönster sida vid sida. I så fall bör det gå fint att ta bort ett och sätta igen hålet. Är det samma fönster blir det värre.

• Gilla
yuphin
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Lite svårt att se på bilden men det ser ut som två separata fönster sida vid sida. I så fall bör det gå fint att ta bort ett och sätta igen hålet. Är det samma fönster blir det värre.
Det är 2 separata öppningsbara fönster så jag satsar nog på att lyfta av ett fönster, montera bort fästen och på med plast , papp och panel på utsida och insida

Varför tar du inte bort karmen också?

• Gilla
yuphin
  • Laddar…
Y yuphin skrev:
Det är 2 separata öppningsbara fönster så jag satsar nog på att lyfta av ett fönster, montera bort fästen och på med plast , papp och panel på utsida och insida
Strunta i plast, det är väl en kolonistuga med oisolerad eller med minimal isolering som står kall på vintern. Blir bara kondensproblem. Sätt upp en träskiva och om du är rädd för drag täta kanterna.

• Gilla
yuphin
  • Laddar…
Vi har underhållsvärme men räcker med papp och lite isolering då kanske

Y yuphin skrev:
Vi har underhållsvärme men räcker med papp och lite isolering då kanske
Vindpapp och isolering blir bra.

• Gilla
yuphin
  • Laddar…
Y yuphin skrev:
Det jag menar är alltså att stänga det ena av de 2 öppningsbara delarna som ni ser på bilden.
Du glömde nog att ladda upp bilden.
Men annars är det väl bara att... beroende på vilken typ av fönster det är.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.