Hej, jag har ett battenburet element i ett rum som vi inte använder, problemet är att termostaten verkar kass , så måste använda en skruvtving för att stänga av cirkulationen, men för typ 40 år sedan hyrde jag ett hus, där vattnet inte cirkulerade i ett element, så jag öppnade blindpluggarna i sidan och vred på nåt vis, så kom cirkulationen igång, funkar alla element på samma vis, kan jag öppna blindpluggarna på detta element och stänga av cirkulationen? Minns inte hur och vad jag gjorde riktigt, nån som vill ge mig ett tips? Tack på förhand
S Svenneiskåne skrev:
S Svenneiskåne skrev:Hej, jag har ett battenburet element i ett rum som vi inte använder, problemet är att termostaten verkar kass , så måste använda en skruvtving för att stänga av cirkulationen, men för typ 40 år sedan hyrde jag ett hus, där vattnet inte cirkulerade i ett element, så jag öppnade blindpluggarna i sidan och vred på nåt vis, så kom cirkulationen igång, funkar alla element på samma vis, kan jag öppna blindpluggarna på detta element och stänga av cirkulationen? Minns inte hur och vad jag gjorde riktigt, nån som vill ge mig ett tips? Tack på förhand
Oj, detta element hade inte huvar, var i andra rummet märkte jag, här kan jag väl endast byta ut termostaten mot kulventil för stänga av cirkulationen? Det är dragit så att andra rummets elementmatarrör är påkopplat på detta elements matarrör. Där sitter en ballofix på röret som går in i andra rummet, men inget till detta element
Första bilden visar luftningsventilen, andra bilden visar blindmutter.
Jag hade köpt en ny termostat och monterat. Mät diametern på halsen,
Jag hade köpt en ny termostat och monterat. Mät diametern på halsen,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack tack, är längden standardiserade på termostaterna?
Klicka här för att svara