6 298 läst ·
32 svar
6k läst
32 svar
Standard hos Älvsjöhus??
När man jämför olika hustillverkares sortiment , vilket i detalj kan vara nog så besvärligt, så när man jämför priser bör man nog välja det priset som finns på standard huset. Sen att det finns lokala avikelser på vad som är standard är ju klart missvisande tycker jag. För som ovan, Malmö-standard tex, jag tror ju inte att Ä-hus bjuder på den extra standard som Malmö-standard innebär, det får nog kunden ifråga betala extra för.
Ni som har erfarenhet av Ä-hus ala malmöstandard, tyck gärna till, kostnaden måste ju finnas någonstans?
/PH
Ni som har erfarenhet av Ä-hus ala malmöstandard, tyck gärna till, kostnaden måste ju finnas någonstans?
/PH
Bra, men håll med om att när man diskuterar pris på olika hus och olika hustillverkare, att man bör diskutera priset på ett rent hus, ett standard hus, utan tillval, ovan grund, för schakt o grund kan ju skilja en del fast de ligger precis bredvid varandra.
Självklart och det kan ju rent av vara rätt klokt att anlita entreprenörer som säljaren rekommenderar, tex till grunden od då de ofta har erfarenhet och vana av att arbeta med hustillverkarens objekt. Sen ser jag inte ngn fara med att anlita externa hantverkare för jobb som hustillverkaren inte kan/vill ta på sig av olika skäl.
/PH
Självklart och det kan ju rent av vara rätt klokt att anlita entreprenörer som säljaren rekommenderar, tex till grunden od då de ofta har erfarenhet och vana av att arbeta med hustillverkarens objekt. Sen ser jag inte ngn fara med att anlita externa hantverkare för jobb som hustillverkaren inte kan/vill ta på sig av olika skäl.
/PH
Och då finns det ju heller ingen "Malmö-standard" då detta är något som säljaren fixar på egen hand, utan Älvsbyhus medverkan och garantier?
Standarden, (från fabriken) i ex. ett "Torgrim SX" är med andra ord samma överallt i Sverige, men vissa säljare väljer att modifiera/byta ut vissa saker?
Standarden, (från fabriken) i ex. ett "Torgrim SX" är med andra ord samma överallt i Sverige, men vissa säljare väljer att modifiera/byta ut vissa saker?
"Malmöstandard" är bara ett namn på hur dom flesta hus blir utrustade i slutändan... Det är ganska få som vill ha plastgolv, vanlig spis (ej häll), 1 ytterdörr, våtrumstapet i badrum osv....
Hejs Stefan (som bygger Ymer i Furulund med "Malmöstandard")
Hejs Stefan (som bygger Ymer i Furulund med "Malmöstandard")
Måste föreligga en viss förvirring
här ang. vem som levererar vad som det verkar.
Kanske även bland dem som har/ska teckna kontrakt med Ä-hus och förhoppningsvis (?) leverantören XX.
//Christina.
PS: Kanske på sin plats att "envisas" lite med nedanstående exemel på hur det kan bli om man inte är säker på var rågången går samt inte tecknar kontrakt
/DS.
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Juridik;action=display;num=1081836977
Kanske även bland dem som har/ska teckna kontrakt med Ä-hus och förhoppningsvis (?) leverantören XX.
//Christina.
PS: Kanske på sin plats att "envisas" lite med nedanstående exemel på hur det kan bli om man inte är säker på var rågången går samt inte tecknar kontrakt
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Juridik;action=display;num=1081836977
Jo vi fick helkaklat badrum med golvvärme när vi valde SX modellen.Men då vi tecknade vårat avtal så fanns det inte kamin och c-dammsugare så dom kan jag inte uttala mig om.
Om inte huset kommer med vissa saker gjorda på fabrik så blir det ju en hantverkare som fixar det tillval man gjort.
Om inte huset kommer med vissa saker gjorda på fabrik så blir det ju en hantverkare som fixar det tillval man gjort.
Det är inte så att du har ett extra avtal från en annan entrepenör där kaklingen och golvärmen ingår (förmodligen lite mer) ?
Hejs Stefan
Hejs Stefan
Toaden skrev:
Jättefint, Lai 
Vad trivsamt det blir, ser ut som jättehärliga färger i huset, ska bli kul och se hur det ser ut när ni har kommit lite mer i ordning

MVH//Christina.
Vad trivsamt det blir, ser ut som jättehärliga färger i huset, ska bli kul och se hur det ser ut när ni har kommit lite mer i ordning
MVH//Christina.