Visst finns det vissa standardmått?
T.ex 96mm och 128mm ?
Vilka standarmått finns det i såfall?
Jag tänkte att det kanske är smart att inte välja handtag med något eget unikt mått, om man sen ångrar sig och vill ha något annat handtag.
T.ex 96mm och 128mm ?
Vilka standarmått finns det i såfall?
Jag tänkte att det kanske är smart att inte välja handtag med något eget unikt mått, om man sen ångrar sig och vill ha något annat handtag.
Jodå, vi ska köpa dom vi tycker är snygga, och borra med en mall.Fruppe skrev:
Men tänk om vi nästa år inte tycker dom är snygga längre?
Jag tror egentligen inte risken är så stor, men visst kan det vara skönt att ha möjligheten att byta handtag utan att behöva köpa nya luckor?
Tack för svaret.PCLarsson skrev:
Ja det var kanske så enkelt då, ty jag tycker jag känner igen alla mått du angav som cc-mått på olika handtag.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Eller om du vill ha rejäla grejer är det 224 mm (också IKEA).
Det är bara att inse faktum:
Det finns inga genvägar till den perfekta nattsömnen,
och är det hålavstånd på luckhandtag som du oroar dig över, så misstänker jag något allvarligare i bakgrunden
Det är bara att inse faktum:
Det finns inga genvägar till den perfekta nattsömnen,
och är det hålavstånd på luckhandtag som du oroar dig över, så misstänker jag något allvarligare i bakgrunden
Gütes güt, Nu är det inköpt något tiotal handtag som vi tycker är fina, med cc128mm.
Skönt att veta att det går att hitta många olika alternativ med samma håldelning om vi plötsligt vill byta utseende.
+ att jag nu vet hur standarden är uppbyggt. Så jag kan briljera lite runt fikabordet någon gång.
Skönt att veta att det går att hitta många olika alternativ med samma håldelning om vi plötsligt vill byta utseende.
+ att jag nu vet hur standarden är uppbyggt. Så jag kan briljera lite runt fikabordet någon gång.
Jag har faktiskt redan rett ut detta, alldeles nyss, sen förra inlägget:
Jag bildgooglade lite på "IKEA ståt" och hittade denna bild, som jag slaviskt kommer följa handtagsplaceringen. Jag tycker nämligen det ser helt rätt ut här.
Jag bildgooglade lite på "IKEA ståt" och hittade denna bild, som jag slaviskt kommer följa handtagsplaceringen. Jag tycker nämligen det ser helt rätt ut här.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Med lite rejälare handtag behöver du inte hänga alla handdukarna på ugnsluckanMikael_L skrev: