Hej!

Nu är jag osäker om denna tråd hamnar rätt men det är så att i vår nya bostadsrätt som föreningen sålde till oss (en av få hyresrätter som föreningen hade kvar i huset). Föreningen stod för total renovering av golv, ytskikt m.m. Nu har vi genomgått stambyte på drygt 10 veckor som närmar sitt slut, vi har upptäckt att det är en större spricka i ena väggen till sovrummet. Sovrums väggen som det gäller är väg i väg till själva badrummet. Vi misstänker att detta kan ha skett när byggarna har bilat då det är en gipsvägg men har vi rätt att kräva åtgärd eller är detta något vi ska fixa själva? som sagt, lägenheten besiktigades och renoverades innan försäljning av själva föreningen så vi kan på något sätt säkert intyga att denna skada inte var där när vi flyttade in..

mvh Ida
 
Meddela styrelsen direkt. Det kan mycket väl vara något som entreprenören ska åtgärda/betala för att åtgärda.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
1 16386 skrev:
Meddela styrelsen direkt. Det kan mycket väl vara något som entreprenören ska åtgärda/betala för att åtgärda.
Tack! Jag gjorde som du rekommenderade o de har nu åtgärdat problemet :)
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.