535 läst ·
2 svar
535 läst
2 svar
Ställning för att sätta upp snörasskydd
Jag ska sätta upp snörasskydd i nederkant av taket (2,5 m höjd) i sommar. Tänkte köpa en ställning som jag kan flytta runt (har andra projekt där den kan behövas sen). Nån som har tips om vad jag ska satsa på? Blir inte klok på alla varianter(rullställning, hantverksställning osv). Vad skulle ni satsa på?
2 meter är den magiska gränsen för när det börjar ställas en massa formella krav för yrkesmässigt bruk.
Hantverkarställning = enklare ställning konstruerad för max 2 m höjd. Fördelar = billigare, lättare, tar mindre plats. Nackdelar = maxhöjden.
Rullställning = konstruerad för högre höjder.
Så det första du kanske behöver fundera på är om du någonsin behöver bygga den > 2 m.
En annan sak att fundera på är hur bred ställning du vill ha. En bred ställning ger trevligt arbetsutrymme, men är dyrare, tyngre, tar mer plats och går kanske inte in överallt du vill använda den.
Hantverkarställning = enklare ställning konstruerad för max 2 m höjd. Fördelar = billigare, lättare, tar mindre plats. Nackdelar = maxhöjden.
Rullställning = konstruerad för högre höjder.
Så det första du kanske behöver fundera på är om du någonsin behöver bygga den > 2 m.
En annan sak att fundera på är hur bred ställning du vill ha. En bred ställning ger trevligt arbetsutrymme, men är dyrare, tyngre, tar mer plats och går kanske inte in överallt du vill använda den.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur bygger jag en upphöjd plattform/ställning för lekstuga?
Altan & Uteplats -
Vilken ställning behöver jag hyra för att byta vindskivor?
Tak & Vind -
Vilka inställningar behövs för att undvika legionella CTC ecoheat 7.5
Vatten & Avlopp -
Rimlig tid för återställning av vattenskadad källare?
Övrigt husrelaterat -
DM: Vad gör inställningen för varmvatten
Vitvaror