15 182 läst ·
46 svar
15k läst
46 svar
Ställer coronaviruset till det i byggsvängen?
Finns nåt helt våldsamt med jobb nu när hela östeuropa inte får komma hit och jobba billigt längre.
Så skulle det alltid vara. Bort med eu och inför en nationell protektionistisk konservativ ekonomi nu tack.
Så skulle det alltid vara. Bort med eu och inför en nationell protektionistisk konservativ ekonomi nu tack.
Frågan är om det där kommer att fungera, dvs. att höja priserna.C C.Lundin skrev:
Folk är ju försiktiga som det är, personal varslas osv. Om något, så bör ju priserna sänkas om företagen och leverantörerna vill ha kvar sina kunder.
Inte nog med att intresset att bygga p.g.a orolig börs svalnar, så skulle priserna gå upp också? Ja, då kommer intresset att svalna ännu mer. De bör som sagt sänka priserna istället så intresset bibehålls.
Svarar på ett gammalt inlägg och läget är väl kanske annorlunda idag?
Är det till och med så att materialpriserna därmed har sjunkit på kundfakturorna nu när det går fortare att handla?Mikael_L skrev:
Jag skulle tro att den posten alltid kommer med på kundens faktura vare sig han åt frukost eller inte. Det är så vedertaget att det är hårdkodat i alla faktureringssystem som hantverkare använder.B b8q skrev:
Det var inget i fakturan jag gnällde på - han bara berättade att han varit hos grossisten och fått sin frukost som vanligt. Så att den försvunnit iom pandemin tror jag inte på.useless skrev: