17 198 läst ·
43 svar
17k läst
43 svar
Ställa lekstuga nära tomtgräns till kommunal mark
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 inlägg
De kommer ju med största sannolikhet besöka platsen för att se att stugan är flyttad.....
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Tveksamt, det skulle kräva att dom lättar röven ifrån skrivbordsstolen annat än när dom går på kaffe. Regler som endast är till för att jävlas och utöva makt tycker jag inte det är så noga att följa.S Stefan1972 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 inlägg
Visst kan det bli så men om personen som hittat på det här har lite att göra så är det säkert trevligt att få åka en sväng med tjänstebilen för då kan de ju uträtta lite privata ärenden också........F Finndjävel skrev:
Kommunen har sagt att de kommer att komma ut och godkänna det
Jo precis. Därav min fråga om det finns sätt att komma undan om den står på hjul eller dylikt men verkar inte som att någon har något svar på det eller annan lösning.Hemmakatten skrev:
Jisses vilken arbetsbrist det måste råda på detta stadsbyggnadskontor om man letar efter sådant här..L lingonsoppa skrev:De såg på satelitbild och bad mig flytta på den. De har lagt upp ett ärende...
Min utmaning är att kommunen inte är OK med att den ligger närmare än 4.5m från deras mark, vilket är en skog som ingen använder... Känns löjligt. Därför undrar jag om man kan gå runt reglerna om man sätter hjul på den tex
Det är förvisso sant, men det borde också vara straffbart att kommunen inte använder sina resurser på mest effektiva sätt och tex låter sånt här passera och lägger sina resurser på viktigare saker. Sådant här beror till 99% på antingen en grinig granne eller oftast en småpåve till handläggare som inte har sina medborgares bästa för sina ögon utan bara ser sina paragrafer.Hemmakatten skrev:
Det handlar om en lekstuga och inte ett höghus. Sådant här innebär att andra får vänta på sina bygglov i onödan. Detta samtidigt som det finns uttalade mål om att minska bostadsbristen. Det är för mig helt obegripligt att man inte ser detta samband. Tydliga mål, tydlig ledning och en spark i röven så hade det sannolikt sett helt annorlunda ut.
Så svårt är det inte.
Ursäkta off topic, men sånt här går jag igång big time på.
För det första så har jag accepterat att flytta den så behåll dina onödiga kommentarer för dig själv. För det andra så har jag förmodligen betalat mer skatt än hela ditt släktträd tillsammans så håll en god ton iställetHemmakatten skrev: