Jag har flyttat parabolen och bytt både fästet på väggen o bytt fäste för lnb huvud från ett dubbelt till enkelfäste eftersom jag kör Allente men jag lyckas inte hitta satelliten, har 0 i signalkvalite hela tiden så hur känsligt är det? Tycker jag borde ha någon db när jag hållit på på o justerat. Har helt fri sikt åt söder och det fungerade ju tidigare efter jag fått hjälp med koppla in rätt huvud när jag hade 2st.
Vilken vinkel är känsligast o vad ska jag börja med att ställa in för att få lite signalkvalite?

Purre
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Har en 80cm parabol så borde gå bra tycker jag men verkar svårt 😡

Ja, med 80cm parabol bör det inte vara några som helst problem att få in signal, bara du hittar satelliten 😉. Du fick en bra länk här tidigare, men du har köpt nytt LNB (vilket jag har för mig att du skulle) kolla så LNB-inställningen är rätt på boxen (satcr eller universal)

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja, med 80cm parabol bör det inte vara några som helst problem att få in signal, bara du hittar satelliten 😉. Du fick en bra länk här tidigare, men du har köpt nytt LNB (vilket jag har för mig att du skulle) kolla så LNB-inställningen är rätt på boxen (satcr eller universal)
Det var känsligare än vad jag hade förstått och taggarna på parabolfästet gjorde det svårt justera fint men nu har jag väl godkänt, har då bild. TV-skärm visar antenninställningar med signalstyrka och kvalitet för TV4 Hockey HD, samt kablar vid väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.