Tänkte föreslå frigolit , det är lättast , troligtvis är grunden ca 200 mm tjock , rama in hålet med brädor och en list i bakkant som sticker ut från brädan då finns ett stopp och en 100 mm frigolit sätts som en propp i hålet ( den är 1200X600 ) kapa ner en och limma med PL 200 . på mitten gör du två hål med snöre genom så det blir som ett handtag , lätt att ta bort
Enklast och billigast