Som jag tidigare har skrivit så har vi köpt ett begagnat hus. Nu är det bara lite drygt en månad kvar till inflytt och vi sitter som bäst och försöker att komma på vad vi vill sätta för staket runt vårt hus. Eftersom vi har två hundar så är det något av det första som vi ska ordna när vi får tillträde.

Eftersom ni alla här inne kommer med så bra förslag så fort någon har en fråga så tänkte även vi be er om hjälp. Det skulle nämligen vara kul om ni kunde hjälpa oss med lite inspirereande bilder och förslag på olika staket.

Huset är ett rött enplans trähus på ca 160 kvm, tomt ca 2000 kvm. Det ligger i en lantlig miljö med omkringliggande åkerfält och bakomliggande skogar.

Så snälla visa era staket eller andra förslag. Obs! staketet måste vara minst 80 cm högt pga hundarna.

Jag har själv hund, vad vi gjorde var att fläta ett slystaket (lika som ett pilstaket). Att väva staket tar lite tid men det blir bra och lite annorlunda. Annars är det så fint med gärdsgård. Om du vill se staketet så kan jag ta ett foto. :D

Vill du (asken) så får du jätte gärna ta ett foto på ditt staket och visa hur det ser ut. Det låter som en annorlunda idé, vilket alltid är kul!

Jo, gärdesgård finns redan med på vår förslagslista över tänkbara staket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.