Vi har ett område på tomten som tidigare var grusplan (anlades för ca 5 år sedan) och som vi nu vill göra trädgård av. Problemet är att regnvattnet inte sjunker undan utan blir liggande. Det går ett dike alldeles intill. Vi kommer att fylla upp med mer jord och jämna ut men frågan är om marken under blir för blöt för en hallonhäck? Eller räcker det med att skapa ett fall ner mot diket för att ansamlingarna ska rinna iväg. Marken består av berg och lerjord.
 
  • Vattenansamling på grusplan intill dike med gräs och lerjord, potentiellt för trädgårdsanläggning
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.