Vi har ett område på tomten som tidigare var grusplan (anlades för ca 5 år sedan) och som vi nu vill göra trädgård av. Problemet är att regnvattnet inte sjunker undan utan blir liggande. Det går ett dike alldeles intill. Vi kommer att fylla upp med mer jord och jämna ut men frågan är om marken under blir för blöt för en hallonhäck? Eller räcker det med att skapa ett fall ner mot diket för att ansamlingarna ska rinna iväg. Marken består av berg och lerjord.