1 986 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Stadsgasdragning
Hej!
Jag tänker bygga om mitt kök och ämnar flytta på spisen, som drivs med stadsgas. Idag sitter spisen ansluten med en cirka meterlång slang till röret, och jag undrar hur lång slang man får ha mellan spis och rör.
Det planeringsmässigt enklaste vore nämligen att plocka bort så mycket rör som möjligt och ansluta slangen mer eller mindre direkt till matarledningen i schaktet.
Ifall någon har en prisvärd rörmokare med gaskompetens att rekommendera vore jag dessutom tacksam.
Sebastian
Jag tänker bygga om mitt kök och ämnar flytta på spisen, som drivs med stadsgas. Idag sitter spisen ansluten med en cirka meterlång slang till röret, och jag undrar hur lång slang man får ha mellan spis och rör.
Det planeringsmässigt enklaste vore nämligen att plocka bort så mycket rör som möjligt och ansluta slangen mer eller mindre direkt till matarledningen i schaktet.
Ifall någon har en prisvärd rörmokare med gaskompetens att rekommendera vore jag dessutom tacksam.
Sebastian
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 197 inlägg
Det brukar väl vara gasbolagets pôjkar som har ensamrätt på arbeten i gasledningarna. I Göteborg får man vända sig till Göteborg Energi. Det framgår inte var du bor så några rekommendationer blir det inte.
Bestämmelserna för att mecka runt med gasledningarna i Göteborg är kanske annorlunda, men i Stockholm finns det massor med företag som är gasbehöriga.
Jag fick ett bra pris hos Gasservice i Västberga för ett rörjobb.
Det var halva priset mot vad en annan firma skulle ha, så det löner sig att ringa runt.
Jag fick ett bra pris hos Gasservice i Västberga för ett rörjobb.
Det var halva priset mot vad en annan firma skulle ha, så det löner sig att ringa runt.
Jag anlitade Fortums egna killar när jag fixade min gasledning.... man måste inte men jag gjorde det... det viktiga är att man inte får göra nånting själv när det gäller gas.
huvudsaken är att dom är auktiriserade
Bor i Stockholm
huvudsaken är att dom är auktiriserade
Bor i Stockholm
Klicka här för att svara