1 896 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Städar på skrivbordet - KVM-switch
Jo den gör det, men man måste ställa skärmarna att följa DP1.2 och inte DP1.4…..en liten bugg som ingen tänker fixa. Jag kan tyvärr inte välja protokollversion på mina skärmar.Höghus skrev:
Laptopen klarar helt enkelt inte att driva två skärmar i 4k/60Hz om supportdokumentet du länkade till är tillämpligt.
Isf hjälper det nog inte vilka dockor eller sladdar du än provar.
Dockan är usb-c, det verkar vara tydligt. Porten i datorn verkar vara en kombo usb-c/thunderbolt och kan prata med båda typen dockor.
/Höghus
Ja det blir då samma sak som att manuellt välja 30Hz vilket jag nu gjort, så det stämmer nog att det ändå inte fungerar om man väljer rätt standard. Faktum kvarstår, problemet här är att datorn har all hårdvara som behövs för att köra i 60Hz på två skärmar via thunderbolt, men på ett stort antal av sina laptops har man ändå lyckats få in någon begränsning som gör att det inte fungerar.
Fick KVM switchen utbytt mot en ny likadan. Det fungerade inte med den heller.MathiasS skrev:
Detta gick ju skitbra ända tills det inte gjorde det.
några veckor senare slutade nätverksanslutning via USB-C att fungera och efter att ha gjort en factory reset med något uart-tool så konstaterade supporten att den där borde skickas tillbaka....
...så nu får jag beställa en ny och skicka tillbaka den gamla.
Men om man stoppar in nätverkskabeln i switchen ordentligt, då fungerar det.....
Jag var helt säker på att desktoppen använde samma lan-kabel, men det gör den förstås inte. Ibland är man bara dum i huvudet. Den har en egen och har därför alltid fungerat bra.
Det syns ju också rätt tydligt att de har varsin port i switchen, om någon bemödat sig med att kolla (eller så kan man ju bara titta under skrivbordet):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dra kablar i befintligt VP-rör till diskmaskin, vad gäller egentligen?
El -
Köpt beg möbel - mögelkontaminerad
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Diskmaskin - Skina 91153611301 värmer ej vatten
Vitvaror -
Kronströmbrytare med plejd dim-2 till spotlight 230v och ledslinga
Belysning -
Ni med helgjutet badkar - hur städar ni?
Badrum