Hej, har byggt ett större trädäck (125kvm) denna sommar. Det är naturligtvis så att jag har träd på tomten, både björkar och tallar. De kommer stå kvar, och ska inte sågas ned under de närmaste 4 åren. Ni som vet, vet hur mkt snafs som kommer från dessa träd. Hur har ni löst städningen, borste (vilken sort) lövblås (modell?) grillpincett
eller vad? Tar med glädje emot era tankar och spännande lösningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Lövsug och dammsugare har funkat bäst för mejrock_fc skrev:
Hej, har byggt ett större trädäck (125kvm) denna sommar. Det är naturligtvis så att jag har träd på tomten, både björkar och tallar. De kommer stå kvar, och ska inte sågas ned under de närmaste 4 åren. Ni som vet, vet hur mkt snafs som kommer från dessa träd. Hur har ni löst städningen, borste (vilken sort) lövblås (modell?) grillpincetteller vad? Tar med glädje emot era tankar och spännande lösningar.
[bild][bild]
Självbyggare
· Stockholm
· 2 706 inlägg
Vi har en batteridriven stihl lövblås som vi är väldigt nöjda med då vi har löv och barrträd runt om oss 200+ m2 altan
Snygga räcken.rock_fc skrev:
Hej, har byggt ett större trädäck (125kvm) denna sommar. Det är naturligtvis så att jag har träd på tomten, både björkar och tallar. De kommer stå kvar, och ska inte sågas ned under de närmaste 4 åren. Ni som vet, vet hur mkt snafs som kommer från dessa träd. Hur har ni löst städningen, borste (vilken sort) lövblås (modell?) grillpincetteller vad? Tar med glädje emot era tankar och spännande lösningar.
[bild][bild]
Är det 45x45 där du fräst av hörnen? Hur har du gjort mitten där de går ihop?
Tack, precis, 45x45 frästa. Byggde en liten mall av spillvirke och sen bara köra på för att fräsa av alla 4545. Mitten, då med gersåg ca 10-13 snitt nästan igenom och sen banka loss. Lite jobb naturligtvis, men resultatet blir mkt vilsamt för ögat i många år framåt.tveksamt skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara