Hej,
Planerar att sätta ett trästaket 120cm högt längs ena sidan av tomten. Har just nu ett nätstaket ca 60cm in på tomten, men det nya ska vara längs tomtgränsen mot asvaltsväg.
Det är lite makadam, ca 8-12cm storlek, ungefär 20cm under jord/sand lager, söderläge så torr mark.
Vilket typ av grund för stolpar är bäst/stabilare? Stolpspjut, plint, gjutning med stolpsko, stolpe ner i backen?
Planerar att sätta ett trästaket 120cm högt längs ena sidan av tomten. Har just nu ett nätstaket ca 60cm in på tomten, men det nya ska vara längs tomtgränsen mot asvaltsväg.
Det är lite makadam, ca 8-12cm storlek, ungefär 20cm under jord/sand lager, söderläge så torr mark.
Vilket typ av grund för stolpar är bäst/stabilare? Stolpspjut, plint, gjutning med stolpsko, stolpe ner i backen?
Jag vill ha kvadratiska stolpar med trästaket ej nät.F fribygg skrev:
Vill ha tips på vilken typ av grund som kan vara lämplig.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Produkter som diskuteras: "plintjärn"
Plintjärn PA FZV varmförzinkad FAST
Gjuts in i betong
46 kr inkl moms
Läs mer
Detta är inte någon svarstjänst där man kan få gratis hjälp från folk som kan.
Man får ge och ta, dom som kan nåt här och svarar gör det utan ersättning. Att man vill veta lite mer är inte konstigt, det blir ju intressantare då.
Du har 5 inlägg här och du börjar gnälla på folk som svarar på din fråga.
Lite ödmjukhet hade inte skadat.....
Jag som inte kan nåt och ändå svarar kan du få gnälla på om du vill. 🤔
Man får ge och ta, dom som kan nåt här och svarar gör det utan ersättning. Att man vill veta lite mer är inte konstigt, det blir ju intressantare då.
Du har 5 inlägg här och du börjar gnälla på folk som svarar på din fråga.
Lite ödmjukhet hade inte skadat.....
Jag som inte kan nåt och ändå svarar kan du få gnälla på om du vill. 🤔
Jag placerar givetvis staket på min tomt/tomtgränsen, och ja allt är i sin ordning gällande staketets placering. Det kommer inte vara ivägen för snöröjning eller liknande.F fribygg skrev: