Hej Alla,
Jag skulle uppskatta mycket era råd om vad som är det bästa sättet att åtgärda detta följande problem. Jag har skadade/spruckna träramar. Jag har bifogat några bilder till detta fall. Detta efter dålig installation av rullgardiner.
Kan ni snälla berätta vad det är bästa sättet att fixa det, så det ser ut som nytt och så det är möjligt att installera en ny rullgardiner senare.
Tack på förhand.
Jag skulle uppskatta mycket era råd om vad som är det bästa sättet att åtgärda detta följande problem. Jag har skadade/spruckna träramar. Jag har bifogat några bilder till detta fall. Detta efter dålig installation av rullgardiner.
Kan ni snälla berätta vad det är bästa sättet att fixa det, så det ser ut som nytt och så det är möjligt att installera en ny rullgardiner senare.
Tack på förhand.
Hej.
Kanske redan fått svar på annat håll, om inte så kanske detta hjälper lite.
Börja med montera ner rullgardinen, har du tur så går träramen ihop lite efter att skruven tagits bort då det säkert är den som pressar mot trästommen.
Efter det så har du ett par alternativ, vilket är bäst för dig kan jag inte svara på, men hade själv försökt att använda lite trälim och några tvinnar, torka bort det överflödiga limmet.
När detta torkat så spacklar du så det blir jämt och fint sedan blir det att måla, har du tur så kan du bättringsmåla då rullgardinen täcker det mesta, annars får du måla "allt".
kan inte hjälpa dig så mycket mer med just träramen, men vill du ha hjälp med att plocka ner rullgardinen och hur du ska göra för att inte upprepa problemet så kan du alltid ringa Återförsäljaren du köpt den av, annars skickar du ett PM till mig så hjälper jag till (jobbar på Luxaflex som i detta fallet verkar vara leverantören av själva rullgardinen)
Kanske redan fått svar på annat håll, om inte så kanske detta hjälper lite.
Börja med montera ner rullgardinen, har du tur så går träramen ihop lite efter att skruven tagits bort då det säkert är den som pressar mot trästommen.
Efter det så har du ett par alternativ, vilket är bäst för dig kan jag inte svara på, men hade själv försökt att använda lite trälim och några tvinnar, torka bort det överflödiga limmet.
När detta torkat så spacklar du så det blir jämt och fint sedan blir det att måla, har du tur så kan du bättringsmåla då rullgardinen täcker det mesta, annars får du måla "allt".
kan inte hjälpa dig så mycket mer med just träramen, men vill du ha hjälp med att plocka ner rullgardinen och hur du ska göra för att inte upprepa problemet så kan du alltid ringa Återförsäljaren du köpt den av, annars skickar du ett PM till mig så hjälper jag till (jobbar på Luxaflex som i detta fallet verkar vara leverantören av själva rullgardinen)
Hej!
Tack så mycket för ditt svar! Jag har kontakt med återförsäljaren och de lovar att åtgärda sprickorna i fönster. Det är en lång process, eftersom vi också har vissa problem med själva rullgardinerna och behöver byta ut några av dem. Du är rätt, det är Luxaflex som tillverkare och nu väntar vi också av dem för att få hjälp med rullgardinerna.
Tack så mycket för ditt svar! Jag har kontakt med återförsäljaren och de lovar att åtgärda sprickorna i fönster. Det är en lång process, eftersom vi också har vissa problem med själva rullgardinerna och behöver byta ut några av dem. Du är rätt, det är Luxaflex som tillverkare och nu väntar vi också av dem för att få hjälp med rullgardinerna.
Klicka här för att svara


